Tietoa kävijälle

Kino Tapiola on laadukasta uutuuselokuvaa esittävä yhden salin perinteinen, mutta pieteetillä remontoitu ja tekniikaltaan moderni korttelikino. Tiloissamme toimii myös tunnelmallinen viinibaari näytöspäivinämme keskiviikosta sunnuntaihin. Täältä löydät lisätietoa teatteristamme!

FAQ – Usein kysytyt kysymykset

Täältä löydät vastauksen usein kysyttyihin kysymyksiin!

  • Minkä hintaisia elokuvaliput ovat? 

12 / (14) € normaali
11 / (13) € alennusryhmät (opiskelija, alle 10 v lapset, eläkeläiset ja työttömät)
55 € viiden lipun sarjakortti, voim. 9 kk

  • Miten paikkavaraus ja salikartta toimii? Miten valitsen istumapaikkani?

Salikartta tulee näkyville kun asiakas valitsee lipun ostoskoriin. Paikat valitaan (huom. valkoiset ovat vapaita!), ja seuraavaksi siirrytään ostoskoriin maksamaan. Valittu rivi ja paikkanumero lukee lipussa. Penkkiuudistuksemme myötä salipöytien paikat näkyvät salikartassa mustina ympyröinä. Eturivi koostuu nyt upeista recliner-tuoleista (ilman lisähintaa!), joissa yleisön toiveesta valittavana on myös yhdenistuttavat paikat. Valittavanasi on myös takarivin looshit. Huomaathan että kahdenistuttavia loosheja tai recliner-sohvia ostaessasi maksettavaksi tulee molemmat istumapaikat. 

  • Lippu ei ole tullut sähköpostiini?

Lipuissa on QR-koodi, minkä vuoksi sähköpostin suodatinasetukset saattavat hidastuttaa niiden saapumista tai määritellä viestin roskapostiksi. Tarkistathan siis ensin roskapostisi! Jos lippuja ei näy, ota meihin yhteyttä palautelomakkeella tai puhelimitse teatterin lipunmyyntiin aukioloaikoina. Kirjoitithan sähköpostiosoitteesi varmasti oikein? Jos sähköposti on kirjoitettu virheellisesti, saamme lähetettyä liput sinulle uudestaan. Verkosta ostetut liput löytyvät toki myös kassalta ostohetkellä käytettyä nimeä vastaan.

  • En saa ostettua lippua, saan virheilmoituksen ”tuotteen lisääminen koriin epäonnistui jne”

Kyseinen virheilmoitus viittaa loppuunmyytyyn näytökseen.

  • En saa ostettua lippua, Jatka-painike ei toimi.

Olethan klikannut ruutua ”Hyväksyn verkkokaupan ehdot” ja täyttänyt kaikki yhteystietokentät?

  • En pääse näytökseen. Saanko rahat takaisin tai voinko vaihtaa liput toiseen näytökseen?

Kulttuurialan pääsylippuja ei pääsääntöisesti hyvitetä. Liput voi vaihtaa toiseen näytökseen tai sairastapauksissa peruuttaa, mutta tämä täytyy tapahtua hyvissä ajoin ennen näytöksen alkamista, sillä lipputulot raportoidaan eteenpäin reaaliaikaisesti eikä niitä voi jälkikäteen muuttaa.  Ota siis yhteys virka-aikaan palautelomakkeella, puhelimitse teatterin lipunmyyntiin tai tule paikan päälle.

  • Voinko varata lippuja?

Lipun varausmahdollisuutta, jolloin varaus lunastetaan vasta kassalle, ei enää ole. Liput ovat vain siis suoraan ostettavissa joko verkosta tai kassalta.

  • Voiko teillä käyttää maksuvälineenä kulttuurietuja kuten Smartum, Edenred tai ePassi?

Kyllä voi. Kulttuuriedut Smartum, Edenred ja ePassi toimivat teatterin kassalla puhelinapplikaatiota tai seteliä käyttäen. Smartum Checkout, Edenred ja ePassi toimivat nyt myös suoraan verkkokaupassamme maksutapana.

Kun ostat lipun teatterin kassalta, toimi näin: Lataa tarvitsemasi applikaatio puhelimeesi puhelimesi sovelluskaupasta, valitse toimipaikaksi Kino Tapiola ja lopuksi valitse summa, jonka haluat käyttää. Näytä esille tuleva kuitti kassalla ostohetkellä. Meillä käy myös Smartumin ja Edenredin fyysiset virikesetelit.

Kun ostat lipun verkosta käyttäen kulttuurietua, toimi näin: lisää näytöslippu tai sarjakortti (www.kinotapiola.fi/sarja-ja-lahjaliput) normaalisti ostoskoriin, ja valitse lopuksi maksutavaksi käyttämäsi kulttuuriedun tarjoaja ja saat tuotteen suoraan sähköpostiisi.

Huomaathan, että koska ko. veroetuudet ovat henkilökohtaisia, niillä voi lunastaa vain omaan käyttöön tulevan lipun ja omaan käyttöön nimettävän sarjakortin (eli ei lahjatuotteita). Tästä syystä verkossa maksettaessa ostoskorissa voi olla vain yksi tuote, jotta ko. maksutavat aktivoituvat käyttöön.

Gift4You ei ole Kino Tapiolan oma lipputuote, vaan ulkopuolisen palveluntarjoajan lahjakortti, joka käy lukuisiin elokuvateattereihin Suomessa. Tästä syystä ko. lahjakorttia ei voi käyttää verkossa maksamiseen, vaan liput tulee lunastaa teatterimme kassalla. Lahjakortilla voi lunastaa 2 normaalihintaista näytöskohtaista elokuvalippua sekä leffaeväät.
HUOMAATHAN, että lahjakortti täytyy aina aktivoida teatterikohtaiseksi ennen käyttöä! Ohjeet aktivointiin löytyy lahjakortin kääntöpuolelta, kohdasta ”Toimi näin”.
Näytöksissä on yleensä tilaa (ajantasaisen lipunmyyntitilanteen voi tarkistaa ko. näytöksen istumapaikkakartasta), jolloin näytöskohtaiset liput ja leffaeväät voi kätevimmin lunastaa teatterille saavuttuanne. Jos näytös on tulossa täyteen, voitte soittaa lipunmyynnin numeroon 0400 885 779 aukioloaikojemme puitteissa, jolloin näytösliput voidaan lähettää sähköpostiisi aktivoitua Gift4You-lahjakorttikoodia vastaan.
Voit noutaa lahjakorttiin kuuluvat leffaeväät  (2xpopcorn + 2x limu- tai vesipullo 45 € arvoisissa lahjakorteissa) nimelläsi tai alkuperäistä lahjakorttia vastaan teatterilta näytöspäivänä.
Lahjakortilla ostettuja lippuja ei valitettavasti voi peruuttaa tai vaihtaa.
Jos kortille tarvitsee jatkoaikaa, Gift4You-asiakaspalvelu on kehottanut laittamaan sähköpostia suoraan heille osoitteeseen info@gift4you.fi ja lisäämään sähköpostiin mukaan kortin numeron.

  • Miten usein ohjelmisto julkaistaan?

Ohjelmistomme julkaistaan elokuvateatterialan yleisen käytännön mukaan yhdeksi viikoksi kerrallaan yleensä maanantai-iltapäivisin. Elokuvaviikko on perjantaista torstaihin, eli maanantaisin ohjelmisto julkaistaan aina seuraavan viikon torstaihin asti. Ohjelmistosuunnittelussa painotetaan laadukkaan elokuvakulttuurin edistämistä, toki myös katsojamäärät huomioon ottaen.  Kuuntelemme aina myös yleisön toiveita! Voit antaa palautetta ja esittää toiveita palautelomakkeella. Ohjelmisto julkaistaan sekä verkossa, uutiskirjeessämme, Helsingin Sanomien Menokoneessa, sosiaalisessa mediassa (Facebook, Instagram) sekä paperisella flaijerilla, joka on jaossa teatterilla.

  • Minulla on Kaikukortti. Mihin elokuviin Kaikukortti käy?

Kaikukortti oikeuttaa ilmaiseen lippuun kortin haltijalle ja kahdelle alle 16-vuotiaalle lapselle. Huom: Esitysoikeuksiin liittyvistä sopimussyistä etu koskee ainoastaan sellaisten elokuvien näytöksiä, joiden esittelytekstin alaosassa on ”Elokuvaan käy Kaikukortti” -kuvake.
Kaikukortti-lippuja voi lunastaa VAIN SAMAN PÄIVÄN NÄYTÖKSIIN ja VAIN teatterin kassalta.

  • Elokuvien ikärajatKuvaohjelmalakiin perustuvat elokuvien ikärajat ovat: S: Sallittu kaikenikäisille, K7: Kielletty alle 7-vuotiailta (aikuisen seurassa sallittu 4 vuotta täyttäneille), K12: Kielletty alle 12-vuotiailta (aikuisen seurassa sallittu 9 vuotta täyttäneille).Lisätietoa ikärajoista ja elokuvien soveltuvuudesta lapsille KAVIn sivuilta sekä yksittäisistä elokuvista tietoa kasvattajalle Media-avain-sivustolta (kasvatuksen asiantuntijoiden näkökulmasta).